Innehåll:
Denna guide beskriver hur du konfigurerar ett Office365-mejlkonto i programmer Apple Mail på din Mac. Kontot är av typen Exchange, så guiden kan även appliceras på andra Exchange-konton
Öppna systemimställningarna genom att navigera till Appel-menyn längst upp till vänster på skärmen och välj systeminställningar.
När systeminställningarna öppnats väljer du alternativet internetkonton
Nästa steg är att välja alternativet Exchange.
Fyll därefter i dina uppgifter i textfälten. Observera att det du anger i namnfältet kommer att visas som ditt namn hos mottagaren av mejl från dig. Tryck sedan på Logga in.
I nästa ruta väljer du vilka tjänster du vill ska synkroniseras ner till din dator. Om du är osäker på vilka tjänster du ska välja rekommenderar vi att du bockar för samtliga alternativ. Tryck sedan på klar.
Kontot är nu tillagt i din dator och du kan börja använda det i Apple mail. Prova att starta Apple mail för att verifiera att kontot och epost syns där i.