Skapa ett ärende

Ställ in auto-svar (Office365)

Innehåll:

  • Hur du ställer in auto-svar i din Office365 webbmail.



Gå till https://outlook.office365.com i valfri webbläsare.

Logga in med din mejladress och ditt lösenord.

 

När du kommit till din inkorg trycker du på kugghjulet till höger i listen och väljer därefter"Automatic replies" (Autosvar).

 

I den nya rutan som nu öppnats behöver du göra följande. Numreringen motsvarar pilarna uppifrån och ner i bilden nedan.

  1. Bocka för "Send automatic replies" (Skicka autosvar)"
  2. Bocka för "Send replies only during this time period" (Skicka svar endast under denna period) om du vill tidsbegränsa när autosvar ska vara aktiverat.
  3. Fylla i ett separat meddelande som skickas till personer i ditt företag.
  4. Bocka för "Send automatic reply message to senders outside my organisation" (Skicka till avsändare utanför mitt företag) 
  5. Bocka för "Send automatic replies to all external senders" (Skicka till alla     avsändare utanför mitt företag).
  6. Fylla i ett meddelande som skickas till personer utanför ditt företag.

När allt är ifyllt trycker du på OK längst upp till vänster i rutan. 

Välj filer eller dra och släpp filer
Var den här artikeln till någon hjälp?
Ja
Nej
  1. Erik Bille

  2. Postad

Kommentarer